Fysioterapien.dk fik 5 gange flere kunder om måneden fra Google
Udfordring
En generel udfordring ved at være klinikejer er, at det er de lokale kunder, der er den primære kundegruppe. Hvis en forretning består af flere klinikker i flere områder, er der derfor behov for at markedsføre klinikkerne enkeltvis, da hver klinik appellerer til deres egne lokale kunder.
Det var også tilfældet for Fysioterapien.dk, der allerede havde indset, at de lokale kunder var deres kernekunder, da de opsøgte SpotOn Marketing. Derfor havde kæden brug for hjælp til at markedsføre deres klinikker lokalt, hvor især deres klinik i Ballerup ikke var synlig på Google, når der blev søgt efter en fysioterapeut i området.
Grundlægger Lars havde tidligere haft negative oplevelser med marketingbureauer. Af den grund var det et centralt behov hos Fysioterapien.dk, at de ønskede en gennemsigtig og effektiv markedsføring, da de søsatte samarbejdet med SpotOn Marketing om at få en topplacering på Google og 20% flere patienter om måneden til deres Ballerup-klinik gennem søgemaskineoptimering.
Løsning
SpotOn Marketing udarbejdede en SEO-strategi på vegne af Fysioterapien.dk. Det vil sige, at vi lagde en plan for at få tre af kædens klinikker til tops på Google inden for deres tre lokalområder. Når potentielle kunder søgte på ‘Fysioterapeut Ballerup’ på Google, var det Fysioterapien.dk, der skulle ses i toppen.
Med nøje udvalgte søgeord, konkurrentanalyse, tekstforfatning af søgeordstekster, tilpasning af indhold og andre teknikker arbejdede vores team for at gøre Fysioterapien.dks klinikker synlige i deres lokalområder.
Resultat
Fysioterapien.dks målsætning var inden samarbejdet med SpotOn Marketing at øge tilgangen af patienter med 20%. I november 2016 viste de imponerede tal at målsætningen blev mere end blot indfriet. Kundetilgangen var nemlig steget med 100% siden SpotOn Marketing og Fysioterapien.dk indledte samarbejdet. Og besøgstallet på kædens hjemmeside var gået fra 200 besøgende i maj 2015 til 1.942 i august 2016. Eftersom en fysioterapeut i Danmark i gennemsnit tjener 1000 kr. pr. kunde er, Lars, indehaver af Fysioterapien.dk, var Lars investering i online markedsføring blevet en rigtig god forretning, hvorfor han også var meget tilfreds med forløbet. Samtidig var det muligt for grundlæggeren af Fysioterapien.dk at følge med i resultaterne af markedsføringen gennem SpotOn Live, hvilket skabet en god gennemsigtighed under hele forløbet.